Учителі початкових шкіл Франції страйкують, вимагаючи продуманої реформи

Учителі початкових шкіл Франції страйкують, вимагаючи продуманої реформиЧленська організація Інтернаціоналу Освіти, Національна профспілка шкільних вчителів Франції (SNUipp-FSU) заявила, що майже шість вчителів з 10 (58 %) взяли участь у страйку 12 лютого, вимагаючи проведення продуманої реформи шкільного розкладу для всіх учнів, яка враховувала б позицію вчителів і батьків.

За словами секретаря паризького відділення профспілки Жерома Ламберта очікувалося, що у страйку візьме участь майже 80 % вчителів Парижу, адже вони особливо незадоволені політикою мера Бертрана Делано.

Заклик відкласти реформу шкільного розкладу

Це вже вп’яте за останні три тижні вчителі вдаються до узгоджених протестних дій із різних причин, головна з яких – перенесення реформи шкільного розкладу.

Указ, опублікований в кінці січня, передбачає повернення в 2013 році до навчання протягом чотирьох із половиною днів на тиждень, тобто додавши класи в середу вранці (зараз учителі працюють 4 дні в тиждень). Проте муніципалітетам, які мали прийняти рішення до 31 березня, було дозволено почекати до 2014 року і, як варіант, вибрати уроки в суботу зранку.

SNUipp-FSU, основна профспілка у системі початкової освіти, просить відкласти до 2014 року реформу, яка на її думку, є поспішною. Вона вважає, що перехід до чотирьох з половиною навчальних днів відповідно до нової й непродуманої реформи не принесе користі учням. Більше того, погіршить умови праці учителів, які будуть змушені працювати додаткових півдня (у середу) без компенсації. Профспілка заявила, що вона підтримає продуману реформу шкільного розкладу.

SNUipp-FSU: проконсультуйтеся з вчителями

«Незважаючи на зусилля муніципалітетів, впровадження реформи відбувається на хиткому підґрунті у зв’язку із відсутністю часу, фінансування, а також і консультацій на місцях», – заявив генеральний секретар SNUipp-FSU Себастьєн Сіхр.

«Ми вважаємо, що, незважаючи на заяви міністерства, які так вихваляли на початку консультацій, немає жодних гарантій як покращення становища та умов навчання учнів, так і покращення якості життя й умов праці вчителів. В цілому, відчувається велике розчарування».

Себастьєн Сіхр додав, що відмова від реформування шкільного розкладу послабить акцент на початковій освіті, який підтримує SNUipp-FSU.

Профспілка попросила міністра роз’яснити його плани щодо початкової освіти. Вона вважає, що недостатньо підготовлена реформа шкільного розкладу відсуває на другий план ключові питання, які визначають кращу успішність учнів: перегляд навчальних програм, навчання дітей менших трьох років, активізація діяльності дитячих садків, майбутнє мереж спеціалізованої допомоги дітям, які потрапили у важку життєву ситуацію, пріоритетність освіти та управління школами.

«SNUipp-FSU вважає, що для успіху реформ потрібно більше часу, тому ми рекомендуємо відкласти їх до 2014 року і внести ці зміни до указу», – підкреслює Сіхр.

«Будь-які зміни в 2013 році можуть відбуватися тільки за згодою всіх зацікавлених сторін – вчителів, батьків і виборних посадових осіб. Це необхідна умова для успіху реформи», – наголосив він.

П’ять інших профспілок учителів, які знаходяться в меншості – також взяли участь у мітингу 12 лютого, але їх вимоги були більш широкими: відміна указу про шкільний розклад, відмова від проекту закону про школи, покращення умов праці та підвищення заробітної плати учителів.

Підтримка із застереженнями

Дві організації вчителів, які також входять в Інтернаціоналу Освіти – Союз автономних профспілок – Освіта (UNSA-Education) та Загальна федерація профспілок освіти і науки – дистанціювалися від акції протесту. Проте вони також критикують недоліки указу й дії міністра, і вважають, що від чотириденного шкільного тижня прийдеться незабаром відмовитися в інтересах учнів, а також і вчителів, які мають значні навантаження.

Союз автономних профспілок – Освіта: будьте вимогливішими!

Генеральний секретар UNSA-Education Лоран Ескюр пояснив, що його профспілка не підтримує національний страйк 12 лютого, який проводять спільно чи поодинці федерації і профспілки Національного міністерства освіти.

«Їхня платформа характеризується вимогами, які важко виконати. Серед них є ті, хто відкидає реформу повністю або частково, але підтримують створення 60 тисяч нових робочих місць для вчителів. Є ті, хто хоче збереження статус-кво, і ті, хто вважає, що наша система повинна розвиватися, але, по-можливості, пізніше», – сказав Лоран Ескюр.

Він зазначив, що UNSA-Education вважає, що вкрай важливо дати реформі шанс провести капітальний ремонт шкільної системи, яку необхідно витягнути із системної кризи. Цю 15-річну кризу посилили масові звільнення та ідеологічні атаки, які відбулися за останні п’ять років.

Саме тому профспілка підтримала рамковий закон про школи і бюджетну пріоритетність, якою користується Національне міністерство освіти.

Профспілка вважає, що закон про школи може стати хорошою основою за умови, що його доповнюватиме фокус на наданні неформальній освіті та її працівникам значення, якого вони заслуговують.

«UNSA-Education та її активісти будуть продовжувати вимагати змін, без поблажок чи надмірностей,» – заявив Лоран Ескюр.

«Наша федерація підтримує свої членські організації, які несуть в собі очікування, тривоги і вимоги колег, яких ми представляємо. Ми залишаємося вірними своїм принципам і надаємо ефективності особливе значення».

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори