У Франції оголошено про створення 10 тисяч робочих місць асистентів викладачів

У Франції оголошено про створення 10 тисяч робочих місць асистентів викладачівНаціональна Профспілка працівників середньої освіти (SNES-FSU) та Профспілка вчителів (SE-UNSA), що входять до Національної спілки незалежних профспілок (UNSA-Education), схвально зустріли заяву Міністра освіти Франції Вінсента Пейона про створення 10 тисяч робочих місць за субсидованими контрактами «виключно для середньої школи». Ці робочі місця будуть доповнювати 60 тисяч місць, які заплановано створити упродовж п’яти років в рамках закону про реформу освіти.

«Ми створимо 10 тисяч робочих місць для того, щоб покращити безпеку в школах за рахунок присутності великої кількості дорослих», – зазначив В. Пейон. «Контракти на період від 10 місяців до 2 років, з можливістю подовження, будуть укладатися з кваліфікованими фахівцями, які мають вчений ступінь або диплом про вищу освіту, але в даний час не працюють за фахом і, можливо, хочуть продовжити навчання, адже певна кількість контрактів укладатиметься на неповний робочий день», – продовжив міністр.

«Для новачків передбачається навчання та кар'єрні можливості після закінчення дії контракту. Національна система освіти є дуже масштабною і потребує кваліфікованих кадрів, відповідно ми пропонуватимемо кар’єрні перспективи, і саме для цього запроваджуємо навчальні програми на місцях», – додав він. Міністр також підкреслив, що субсидовані контракти виконуватимуть «два важливих завдання»: будуть сприяти навчанню і покращенню шкільного середовища через «соціалізацію учнів», зокрема, за рахунок формування у них «суспільних цінностей».

Профспілка вчителів: схвальний перший крок, але необхідне більш широке обговорення подальших дій

«Щоб допомогти керівникам навчальних закладів, з бюджету виділено додаткові кошти для принаймні 10 тисяч субсидованих робочих місць», – зазначив генеральний секретар Профспілки вчителів Крістіан Шевальє. «Профспілка вчителів закликала депутатів відповідально поставитись до необхідності створення нових робочих місць і задоволена тим, що до неї прислухалися».

Профспілка вчителів очікує збільшення кількості нового персоналу, починаючи з наступного шкільного року, що є гарною звісткою для керівників шкіл і викладачів. Профспілка хоче, щоб питання розподілу нових робочих місць були обговорені на національному та місцевому рівнях, аби якомога більше шкіл могли отримати з цього вигоду.

За словами Шевальє після такого успішного початку у вересні відбудеться детальне обговорення завдань та обов’язків, питань кар’єрного зросту та підвищення кваліфікації. «Від переговорів Профспілка вчителів очікує конкретні та ґрунтовні відповіді на питання, що залишалися невирішеними вже понад п'ятнадцять років».

Національна Профспілка працівників середньої освіти: вжиті заходи не відповідають потребам

«Можуть бути створені десять тисяч робочих місць, але ця кількість не вирішить проблеми», – переконана національний секретар Оділь Кордельє. «Необхідно найняти додатковий персонал, щоб контролювати заняття в школах, особливо в тих, де є проблеми академічного та соціального характеру».

За словами О. Кордельє, заява Міністра про створення 10 тисяч нових робочих місць свідчить про визнання того факту, що середні школи в даний час недостатньо забезпечені ресурсами і не в змозі адекватно контролювати учнів та надавати підтримку у виконанні домашніх завдань.

О. Кордельє також зазначила, що характер новостворених посад викликає серйозні побоювання, ставлячи під загрозу масштаб та ефективність оголошених заходів: «Незважаючи на заяви міністра, більшість цих посад навряд чи обійматимуть дорослі люди з кваліфікацією, вищою ніж рівень гімназії». О. Кордельєр не вірить, що це будуть довгострокові робочі місця та що їх займе кваліфікований персонал, якого потребують сьогодні школи і вчителі.

Національна Профспілка працівників середньої освіти вимагає аби міністр розпочав обговорення належного статусу посади асистента, що дозволить молоді поєднувати академічні успіхи з присутністю в школі і поглибленням «шкільного досвіду».

«Більшість середніх шкіл Франції потребують підготовленого персоналу на довгостроковий період для підтримки належного рівня освіти і поліпшення шкільного клімату», – підкреслила Кордельє.

Інтернаціонал освіти: переговори між урядом і профспілками вчителів мають вирішальне значення

«Добре, що в навчальних класах середніх шкіл будуть присутні додаткові співробітники, і ми закликаємо міністра освіти Франції продовжити діалог з організаціями вчителів щодо характеру і розподілу цих робочих місць», – заявив генеральний секретар Інтернаціоналу освіти Фред Ван Левен.

«Разом з цим, ми підтримуємо французьких колег у твердженні, що якісну освіту можуть забезпечити тільки ті вчителі, які самі отримали якісну підготовку та постійно підвищують кваліфікацію».


Міжнародний відділ ЦК профспілки
(використано матеріали сайту Інтернаціоналу освіти)

Схожі публікації


Догори