Дослідження ЄКПО щодо наслідків кризи для вчителів

Дослідження ЄКПО щодо наслідків кризи для вчителівФінансово-економічна криза, а також криза суверенного боргу, призвели до значного збільшення навантаження на державний бюджет. Скорочуючи фінансування освіти, європейська влада ставить під загрозу майбутнє своїх країн. Однак більшість респондентів, які взяли участь у даному опитуванні, не відчули на собі скорочення фінансування освіти. У той же час 46% респондентів відчули скорочення фінансування, що викликає серйозну стурбованість.

Крім цього, влада скоротила зарплати вчителям і провела звільнення. Незважаючи на значну кількість випадків об'єднання і закриття шкіл, результати опитування свідчать про те, що в більшості країн, що взяли участь в опитуванні, дана практика не є поширеною. Проте, згідно з результатами опитування, в усіх країнах Європи існує серйозний стимул для проведення реформ у сфері освіти.

Результати цього опитування базуються на даних, наданих членськими організаціями ЄКПО, які відповідали на питання онлайн анкети. В цілому, з травня по липень 2013 року, в опитуванні взяло участь 30 профспілок працівників освіти з 26 країн. Питання, включені в анкету, відносяться до періоду з січня 2011 року по травень 2013 року. Оскільки не всі профспілки працівників освіти з цих країн взяли участь в опитуванні, цифри є відображенням даних, отриманих ЄКПО.

Близько 62% організацій, що взяли участь в опитуванні, повідомили про реформування системи освіти в результаті фінансово-економічної кризи, проте, скорочення бюджетного фінансування в освіті мало місце менш ніж у половині країн-респондентів. Також спостерігається прискорення процесу приватизації та/або державно-приватного партнерства приблизно в одній з шести країн-учасниць. У той же час результати опитування вказують на те, що більшість респондентів не помітили прискорення приватизації.

Зарплати викладачів були скорочені менш ніж у половині країн-респондентів, однак, в 14 з 25 країн зарплата була заморожена. У той час як у 5 країнах були скорочені пенсійні виплати викладачам, які вже вийшли на пенсію, в 7 країнах були скорочені пенсії викладачів, які ще не вийшли на пенсію. Скорочення інших видів допомоги для викладачів відбулося менш ніж у половині країн-респондентів. Збільшення кількості годин або викладацької ставки спостерігається тільки в 20% з числа опитаних країн.

Звільнення викладачів пройшли в кожній другій країні, в той час як об'єднання шкіл відбулось фактично в кожній третій країні. Трохи більше однієї чверті організацій повідомили про закриття шкіл у своїх країнах. Набір в початкові педагогічні навчальні заклади/факультети істотно не скоротився, з січня 2011 року також не спостерігалося скорочення навчальних програм. Плата за навчання була введена на початковому ступені навчання викладачів тільки в одній з 23 країн, педагогічні навчальні заклади/факультети були приватизовані у двох з цих країн.

Влада в країнах скоротила субсидії на педагогічну освіту. На собі ці скорочення відчули 7 з 24 країн-учасниць опитування. Кількість годин викладачів, як і розмір класів, збільшився в кожній восьмій країні. У більшості країн (у 19 з 23) не повідомлялось про заміщення викладачів некваліфікованими кадрами.

Відповідно до даних, наданих 30 профспілками працівників освіти з 26 країн, з січня 2011 року криза значно вплинула на реформування освіти і заморожування заробітної плати викладачів. Ця тенденція відзначається більш ніж у половині опитаних країн. Скорочення державного фінансування, зменшення фінансування освітньої сфери, а також скорочення заробітної плати викладачів та іншої допомоги, звільнення викладачів і об'єднання шкіл - проблеми, що спостерігаються практично в кожній другій країні, представленій в опитуванні.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори