Інтернаціонал Освіти: підтримайте вчителів і профспілки освітян

Інтернаціонал Освіти: підтримайте вчителів і профспілки освітянЗ нагоди Всесвітнього дня вчителів 5 жовтня Інтернаціонал Освіти – найбільша глобальна федерація профспілок, яка представляє понад 30 мільйонів освітян із різних куточків світу, наголошує на важливості високої кваліфікації учителів і працівників системи освіти.

Інтернаціонал Освіти також підкреслює, що більше уваги має приділятися освітнім організаціям, які необхідні для будь-якої ефективної системи освіти.

Профспілки освітян допомагають формувати професію педагога, яка продовжує приваблювати та утримувати «найкращих і найбільш відданих» осіб.
У 1994 році ЮНЕСКО започаткувала щорічне відзначення Всесвітнього дня вчителів 5 жовтня у відзначення «важливого внеску організацій учителів в освіту та розвиток».

Інтернаціонал Освіти пишається тим, що пов’язаний із заснуванням цього особливого дня, однак, вважає, що початкове послання з того часу стало розмитим і що суспільне визнання ролі організацій педагогів в освітньому процесі в більшості країн світу стало меншим, ніж 18 років назад, коли був заснований день вчителів.

Завжди існував супротив створенню незалежних організацій освітян, реалізації прав трудящих для вчителів та відповідних державних службовців. Недемократичні уряди намагалися придушити будь-які спроби створення незалежних профспілок, як у державному, так і в приватному секторі. Навіть у деяких країнах з розвиненою демократією учителі позбавлені фундаментальних прав на страйк і ведення колективних переговорів.

Сьогодні зростає тиск на організації освітян і державну освіту в цілому, який підтримується консервативними політичними силами під виглядом проведення реформ та інновацій в освітній галузі.

Під час економічної та фінансової кризи фінансування освіти ще більше конкурує з видатками на оборону, оскільки це дві найбільш витратні статті більшості національних річних бюджетів, а зарплати освітян складають значну частку витрат на освіту. Коли необхідно скоротити дефіцит державного бюджету, головною мішенню стає освіта.

У більшості країн важкі економічні часи призвели до скорочення видатків на освіту, збільшення кількості учнів у класах, підвищення плати за навчання для батьків. Нерідко профспілки освітян звинувачують у спробі захистити інтереси своїх членів. Гаслом багатьох консерваторів, і навіть деяких ліберальних політичних груп, є: «Ми не можемо дозволити собі існування профспілок», але профспілки освітян по всьому світу ініціювали проекти, чи співпрацюють із ними, з метою поліпшення якості освіти у своїх країнах.

«Бути вчителем означає бути членом однієї з найпочесніших і найкорисніших професій», – заявив Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Фред ван Левен. Він висловив жаль з того приводу, що «нинішня дискусія щодо освіти звузилася до чітких вимірюваних результатів, які в цілому обмежені тим, що можна перевірити за допомогою низки тестових запитань з декількома варіантами вибору... і усю відповідальність за результати несуть учителі».

Він додав: «Вчителі стали вчителями для того, щоб змінити життя дітей і побудувати краще суспільство знань, а тепер вони масово залишають професію, тому що в багатьох місцях професію педагога звели до індустрії надання послуг, яка базується на несправедливій оцінці і оплаті праці, залежній від досягнутих результатів».

Фред ван Левен продовжив: «Швидко наближається 2015 рік – термін досягнення «Освіти для всіх» і «Цілей розвитку тисячоліття». У світі 60 мільйонів дітей все ще позбавлені доступу до якісної початкової освіти, і, принаймні, втричі більше тих, хто позбавлений доступу до якісної середньої освіти. Крім того, для досягнення поставлених цілей до 2015 року додатково необхідно 2 млн. нових вчителів».

Дослідження Європейського комітету профспілок освіти щодо впливу кризи на учителів і освіту вчителів показали, що профспілки 22 європейських країн зіштовхнулися зі значними скороченнями фінансування освіти у порівнянні з 2008 роком – від 2 до 55%.

Профспілки повідомляють про скорочення окладів вчителів (в 12 країнах), надбавок (в 16 країн), заморожування зарплат (в 19 країнах). Близько 30-40% європейських членських організацій відзначили, що криза негативно вплинула на підготовку, початок роботи та підвищення кваліфікації освітян.

«У цей Всесвітній день вчителів необхідно підтримати учителів», – наголосив ван Левен. «Сьогодні як ніколи, ми потребуємо підтримки громад, яким служимо – майбутнє нашої професії, наших шкіл і наших учнів залежить від цього».

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори