Навчальний рік у Румунії розпочався зі скарг освітян
Нескінченний процес реформ національної системи освіти, обіцяний румунськими політиками під час революції 1989 року, до цих пір чекає свого завершення.
Із моменту падіння комуністичного режиму в грудні 1989 року, на посаді керівника Міністерства освіти за 26 років змінилося 24 міністри. Кожен новий міністр приходив з гучними заявами про освітню реформу, обіцянками підвищити заробітну плату працівникам освіти (в Румунії найнижчий показник серед країн ЄС), обіцянками покращити якість системи освіти та інвестувати в школи і навчальні матеріали.
У цей період профспілки активно протестували проти всіх негативних аспектів системи, які призвели до поступового зниження рівня життя та умов праці працівників освіти, збільшення кількості учнів, що покинули школу, і стали причиною низької якості освітнього процесу.
Цієї осені 2016-2017 навчальний рік розпочався під знаком соціальної нестабільності в освітньому секторі, пов'язаної з рішенням уряду зменшити зарплати бухгалтерам і секретарям всіх державних шкіл. Це рішення викликало сильне невдоволення серед членів Вільної федерації профспілок працівників освіти, членської організації Європейського комітету профспілок освіти в Румунії. З цієї причини, навчальний рік почався з протестних пікетів, організованих Федерацією профспілок працівників освіти.
«Федерація працівників освіти вимагає дотримання Закону про Національну освіту. Відповідно до Закону, Уряд зобов'язаний витрачати 6% ВВП на сферу освіти, і ми вимагаємо, щоб Закон був введений в дію з 1 січня 2017 року. Крім того, ми ще раз заявляємо, що між профспілками і міністрами відсутній соціальний діалог, і міністри хочуть змусити профспілки замовкнути», – оголосив Сіміон Ханческу, голова Вільної федерації профспілок працівників освіти.
18 жовтня 2016 року, під час переговорів, викликаних останньою акцією протесту, голова Ханческу інформував міністра освіти і Уряд про те, що Федерація буде продовжувати протести до тих пір, поки нерівність в зарплаті не буде усунуто.
Ще одна велика проблема, яка утрудняє функціонування системи освіти в Румунії – це організація національних «мега-змагань» між директорами різних шкіл та їх заступниками.
Міністерство освіти не бере до уваги думку Вільної Федерації працівників освіти, яка виступає проти подібної практики, яка серйозно заважає функціонуванню системи освіти: в разі, якщо директори програють в конкурсі, вони повертаються до статусу вчителя, а ті вчителі, які їх заміняли, поки вони були директорами, втрачають роботу.
Федерація працівників освіти готова підтримати організацію подібних національних змагань, але тільки якщо вони будуть проходити після закінчення навчального року.