Осіннє засідання ЄКПО: пріоритети роботи та підтримка України

Днями члени Європейського комітету профспілок освіти зібралися у Брюсселі на осіннє засідання Комітету. ЄКПО ухвалили ряд важливих документів та визначили пріоритети роботи на найближчі місяці. Серед означених – запуск Кампанії ЄКПО щодо підвищення привабливості професії вчителя, підтримка українських вчителів та вимушених переселенців із України тощо. 

Президент ЄКПО Ларрі Фланаган відкрив засідання і надав слово Сьюзан Хопгуд, Президенту Інтернаціоналу Освіти, яка вперше виступила на засіданні Комітету ЄКПО. 

Сьюзан Хопгуд наголосила на важливій ролі співпраці організацій між регіонами, коли соціальний діалог зазнає значного тиску, а мир і демократія знаходяться під загрозою в різних країнах світу, навівши у тому числі й приклад війни в Україні і подякувала членам Комітету за їхню солідарність. Вказуючи на досягнення та важливий внесок Інтернаціоналу освіти на Саміті з питань трансформації освіти у Нью-Йорку, що відбувся у вересні цього року, вона підкреслила важливість продовження роботи з питань сталості в освіті та інших кампаній Інтернаціоналу. 

Одним із основних питань порядку денного був звіт та висновки членів Комітету про Спеціальну конференцію ЄКПО, що відбулася у липні 2022 року в місті Льєж (Бельгія), де, власне й було прийнято резолюцію про війну в Україні.

До роботи Комітету дистанційно долучилася Міжнародний секретар Профспілки працівників освіти і науки України Катерина Малюта-Осаулова, яка поінформувала учасників заходу про ситуацію та останні події в країні. Вона зазначила, що протягом останнього місяця були нанесені нові ракетні удари по українській енергетичній інфраструктурі у понад 10 областях України, що спричинило повне знеструмлення та припинення водопостачання цілих населених пунктів. А це, у свою чергу, додало проблем у соціальні та освітній сфері. 

«Наслідки останніх атак на українські території серйозно впливають, окрім інших сфер, й на надання освітніх послуг, а також на роботу профспілки. У більшості регіонів ситуація із освітнім процесом складна. Адже під час стабільних відключень електроенергії частина учнів має електрику і може підключитися до уроку, а інші, які живуть у тих частинах, де сталося відключення, не можуть до нього приєднатися. Така ж ситуація і з вчителями, які не мають можливості проводити заняття», – розповіла Міжнародний секретар. 

«Відверто кажучи, перебуваючи в таких умовах, всі думки українців про те, як пережити цю зиму без світла, води та інших необхідних для життя речей. У таких умовах отримувати знання дуже складно. Адже діти повинні навчатися в спокійних умовах, без думок про бомбардування, обстріли та інший психологічний тиск. І якщо раніше проблемою було організувати навчальний процес в укриттях, під час повітряної тривоги, то зараз проблемою є навчання в укриттях під час відключення електроенергії», – наголосила Катерина Малюта-Осауловова.

Також вона зазначила, що профільне міністерство намагається максимально підлаштувати освітній процес, наскільки це можливо. Запроваджені сервіси, які дозволяють працювати з електронними ресурсами, навіть за відсутності електроенергії та інтернету. Найголовніше. на думку міжнародниці, це – бажання дітей вчитися, а у них воно є!

Члени Комітету висловили свою незмінну солідарність із колегами та усім народом України і вкотре підтримали.  

Важливим питанням порядку денного було обговорення кампанії ЄКПО щодо привабливості професії вчителя, яка незабаром розпочнеться. Мета кампанії – підвищити обізнаність про ключові пункти дій у цьому напрямі, викладених у Політичному документі, прийнятому в Льєжі в липні цього року. Засідання дозволило членам Комітету обмінятися досвідом проведення кампанії та більш детально обговорити стратегію кампанії.

Під час роботи було представлено широкий огляд останніх подій у сфері освіти та навчання, включаючи пріоритети чеського головування та звіт Європейської ради з питань освіти від квітня 2022 року. 

Комітет ЄКПО представив і прийняв чотири важливі позиційні документи: Позиція ЄКПО щодо покращення доступу та якості дошкільної освіти в рамках Європейської стратегії догляду; Позиція ЄКПО щодо підвищення мобільності вчителів та тренерів; Позиція ЄКПО щодо ролі освіти на Конференції про майбутнє Європи; Позиція ЄКПО щодо сприятливих факторів для цифрової освіти та забезпечення цифрових навичок в освіті.

Комітет ЄКПО також заслухав інформацію про роботу ЄКПО в галузі охорони праці та безпеки і прийняв Рекомендації щодо подолання затяжного синдрому COVID-19 в секторі освіти.

Після презентації останніх ініціатив ЄКПО у зв'язку з кліматичною надзвичайною ситуацією Комітет також прийняв Практичні рекомендації для профспілок щодо вирішення екологічних питань та сталого екологічного розвитку в секторі освіти. Ці рекомендації були розроблені в рамках проекту ЄКПО «Освіта для екологічної сталості». А на тлі нещодавнього стрімкого зростання цін на енергоносії члени Комітету також ухвалили важливу заяву «Вплив енергетичної кризи на сектор освіти».

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори