Нове дослідження пропонує шляхи забезпечення достатнього фінансування в освіту

Нове дослідження пропонує шляхи забезпечення достатнього фінансування в освітуІнтернаціонал Освіти схвалив нові показники загальнодоступності освіти, опубліковані 15 березня Організацією Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО).

Ці показники засвідчують, що можливо зробити базову освіту загальнодоступною до 2015 року, незважаючи на дефіцит фінансування у всьому світі, який за останні три роки зріс з $16 млрд до $26 млрд.

Недостатнє фінансування впливає на реалізацію програми «Освіта для всіх»

«В той час як дефіцит у у $26 млрд виглядає занадто великою сумою, аналіз показує, що існує можливість збільшити ресурси» ¬ – зазначає Ірина Бокова, Генеральний директор ЮНЕСКО у новому програмному документі «Доступна Освіта для Всіх до і після 2015 року»

Цей дефіцит негативно позначається (впливає) на впровадженні програми «Цілі Розвитку Тисячоліття» у початковій освіті в усьому світі, реалізувати яку світові лідери домовилися до 2015 року.

Держави мають дотримуватися своїх обіцянок відносно фінансування освіти

Пані Бокова додала, що «у 2000 році уряди країн-донорів пообіцяли, що для жодної з країн не буде перешкод у реалізації програми «Освіта для всіх» через брак ресурсів.

Разом з тим, національні уряди, донори тепер повинні активізувати свої зусилля, щоб бути впевненими, що нестача фінансів не стане перешкодою у наданні допомоги всім дітям і вони матимуть можливість ходити до школи».

Згідно з даними програмного документу, якщо уряди та донори спрямують 20% коштів зі своїх бюджетів на освіту, сума дефіциту зменшиться на $12 млрд.

До того ж, автори стверджують, що замість того, щоб направляти студентів із країн, що розвиваються, до країн-донорів, частину коштів краще вкласти у розвиток системи освіти цих країн.

ЮНЕСКО також закликає донорів виконувати вже прийняті на себе зобов'язання, зазначивши у документі, що якщо європейці погодяться виділити 0,7 % свого валового національного доходу на допомогу, в рік додатково $1,3 млрд можуть бути спрямовані на розвиток освіти.

Між тим, країни, що розвиваються могли б отримати $7,3 млрд за рахунок поліпшення своїх податкових систем і більш ефективного використання своїх природних ресурсів, частина з яких виділялася б на освіту.

«Сукупно ці зміни можуть знизити щорічний дефіцит на базову освіту з $26 млрд до лише $3,4 млрд. Якби благодійні організації виділили таку ж суму на базову освіту, яку вони на даний час вкладають у сферу охорони здоров’я, цього дефіциту взагалі б не було», зазначається у документі ЮНЕСКО.

Державним органам варто витрачати щонайменше 6% свого ВВП на освіту

«Ця доповідь є гарною новиною», – зазначив Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Фред ван Левен.

«Вона є закликом до нас, членів профспілок освіти, привернути увагу всіх країн до цієї проблеми і продовжувати докладати зусилля для досягнення якісної освіти для всіх у всьому світі. І ми можемо це зробити!»

Він також наголосив, що у Програмному документі Інтернаціоналу Освіти з питань освіти: «Побудуємо майбутнє шляхом забезпечення якісної освіти», прийнятому в 2011 році, підкреслюється, що «державні органи повинні виділяти принаймні 6% свого ВВП на освіту».

Програмний документ був представлений на Всесвітній нараді з освіти в Програмі розвитку після 2015 року в м. Дакар, Сенегал.

Пряму трансляцію пленарних засідань наради можна переглянути на сайті: http://www.worldwewant2015.org/education2015.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

(використано матеріал сайту Інтернаціоналу Освіти)

Схожі публікації


Догори