Столичний профспілковий урок: традиція, мотивація, інновація

Столичний профспілковий урок: традиція, мотивація, інноваціяПроведення профспілкового уроку в школах Києва – вже стало доброю традицією для столичних учителів. Адже шостий рік поспіль Київська міська організація Профспілки працівників освіти і науки України продовжує та всіляко підтримує власну ініціативу. І протягом квітня у старших класах загальноосвітніх навчальних закладах відбулося понад 600 профспілкових уроків.

Столична ініціатива вже отримала позитивні відгуки Федерації профспілок України та Центрального комітету Профспілки. За роки впровадження профуроку змінювалися теми, форми подання матеріалу, але незмінною залишалася мета – формування в учнів уявлення про місце і роль профспілок у сучасному суспільстві, розуміння їх актуальності у соціальному захисті працюючої людини та підготовка молоді до дорослого трудового життя.

Профспілковий урок – 2012

Тема уроку цьогоріч – «Київська міська організація Профспілки працівників освіти і науки України: захист, турбота, довіра», адже за багато років діяльності організація набула вагомого досвіду, гідних результатів у справі захисту освітян і має про що розповісти.

Один із профспілкових уроків відвідала заступник голови Профспілки працівників освіти і науки України Любов Гарбаренко. Цього разу не у звичайному навчальному закладі, а у вечірній школі № 20 Солом’янського району столиці. Серед гостей був присутній і голова Солом’янської районної організації Профспілки Василь Марочко.

Різниця у навчальному процесі

Вечірня школа принципово відрізняється від денної і насамперед – організацією навчального процесу. Така різниця викликана потребою швидкої адаптації до сучасних умов життя молоді, яка уже заробляє собі на життя, і часто не має можливості присвячувати особистий час лише для навчання.

За словами директора вечірньої школи Олександра Тарасовича Гонтара «школа навчає юнаків та дівчат від 17 до 42 років – це дорослі молоді люди. І нашим учителям залишається допомогли їм отримати добрі знання для освоєння нових професій. Спілкуючись із кожним учнем, ми намагаємося розвивати його, насамперед, як особистість», – наголошує Олександр Тарасович.

Шкода, що в суспільстві й досі зберігається стереотип про вечірню школу «радянського зразка». Сьогодні ж до вечірньої школи приходить інша молодь. Життєві ситуації нині частіше призводять до сімейних, фінансових, психологічних травм чи негараздів. А сучасні діти дорослішають значно швидше, і, здебільшого, їх бажання вчитися й рішення прийти до вечірньої школи, є вповні усвідомленим і вмотивованим. «І колектив школи ставить собі за мету дати змогу учням набути тут життєвої компетентності: правової, соціальної, технологічної», – підсумовував розповідь директор.

Урок у 12-А класі

Профспілковий урок у вечірній школі проводила молодий педагог Оксана Володимирівна Придан. І вже з перших слайдів презентації учитель заполонила увагу непосидючих «старшокласників».

Працююча молодь уважно слухала розповідь учителя, яку яскраво доповнювали фото та відео. Гортаючи останній випуск інформаційного вісника Київської міської організації Профспілки «Єдність» та нотуючи потрібну чи нову для себе інформацію, допитливі очі шукали те, що може знадобитися їм у житті, допомогти розкритися.

Хлопці й дівчата ставили гострі питання, виголошували власні міркування з теми, цікавилися історією міської організації Профспілки освітян й профспілкового руху в Україні. А вдало розрахований план та стратегія проведення уроку дала свої результати – розпочалася цікава й невимушена дискусія учнів, гостей та учителя.

Завершився урок діалогом учнів та заступника Голови Профспілки освітян Любові Гарбаренко, яка із задоволенням поспілкувалася з молоддю.

Наостанок Любов Андріївна наголосила: «Зовсім скоро багато з вас стане студентами. І в швидкому бутті, зі своїми правилами, лише вам вибирати – помірно пливти за течією чи активно вливатися у суспільне життя. Проте пам’ятайте одне – у кожного з вас є права, їх потрібно зуміти використати і самореалізуватися. І вам у цьому завжди допоможе профспілка. Я бажаю вам добрих знань і практичних умінь для вдалої побудови кар’єри та всього професійного життя».

Замість післямови

«Учні вечірньої школи – не просто підлітки зі своїми «хмаринками» і стремліннями, це дорослі діти, багато у чому «навчені життям», – розповідає після уроку учитель Оксана Володимирівна, – дехто з них потребує щирої розмови, хтось навпаки не буде й слухати такі бесіди, але, навчаючись в атмосфері уваги до кожного, багато хто змінює свої погляди на речі і, власне, саме життя. І я сподіваюся, що знання, які я намагалася передати їм на уроці, підкажуть, де знайти підтримку, пораду і допоможуть зорієнтуватися у різних життєвих ситуаціях».


Інна Журавель,
Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України


Столичний профспілковий урок: традиція, мотивація, інноваціяСтоличний профспілковий урок: традиція, мотивація, інновація

Столичний профспілковий урок: традиція, мотивація, інноваціяСтоличний профспілковий урок: традиція, мотивація, інновація

Столичний профспілковий урок: традиція, мотивація, інноваціяСтоличний профспілковий урок: традиція, мотивація, інновація

Столичний профспілковий урок: традиція, мотивація, інноваціяСтоличний профспілковий урок: традиція, мотивація, інновація

Схожі публікації


Догори