Наслідки фінансової кризи для освітян Греції: аналітичний зріз
Греція зіштовхнулася з безпрецедентною програмою жорсткої економії, нав’язаною в якості умови кредитування Трійкою (МВФ, Єврокомісія та Європейський центральний банк).
На думку профспілки вчителів Грецької федерації вчителів середньої школи, вона призвела до трагічних наслідків для освіти і суспільства в цілому.
Заходи жорсткої економії стали комбінацією різкого збільшення прямих і непрямих податків, скорочення заробітної плати, пенсій і соціального забезпечення. «Ці скорочення фактично руйнують державу загального добробуту. Адже не робітники, тим паче вчителі, призвели до державного боргу, але саме вони вимушені нести тягар заходів жорсткої економії» – заявляє генеральний секретар Грецької федерації Теміс Котсіфакіс.
У порівнянні з 2008 роком економіка країни скоротилася приблизно на 25% – це найглибший спад з часів Другої світової війни, до того ж в найближчі роки очікується подальше скорочення ще на 25-30%.
Рівень безробіття становить 21%, загальна кількість безробітних перевищує один мільйон. Безробіття серед молоді у 2012 році сягнуло 55,3%. Уряд зобов'язався скоротити дефіцит державного бюджету з 13,6% в 2009 році до менш ніж 3% у 2014 році. Незважаючи на численні заходи жорсткої економії державний борг Греції продовжує зростати і сягнув 176% ВВП в 2013 році.
Статус вчителів
Вчителі в сфері державної освіти приймаються на роботу як державні службовці. У 2006 році був прийнятий новий закон, який регулює підбір, призначення і кар’єрний ріст вчителів початкової та середньої школи.
До фінансової кризи
Охоплення робітників профспілками оцінюється в 22-30%. У той час як у приватному секторі рівень охоплення профспілками сьогодні вдвічі менший, ніж у середині 1980-х років, у державному секторі він виріс в півтора рази за цей час.
Конфедерація профспілок державних службовців ADEDY організовується на базі міністерств та включає в себе й профспілки вчителів.
Профспілки освітян Греції намагаються:
• розбудувати мережі солідарності з соціальними рухами та молоддю;
• створити комунікаційні мережі із застосуванням Інтернет-технологій;
• організовувати спільні заходи з учителями, батьками, учнями і студентами;
• протидіяти пропаганді в ЗМІ про «ледачих» державних службовців;
• розробити скоординовану стратегію по всій Європі для захисту загального добробуту і державної освіти в Європі.
На думку профспілки вчителів Грецької федерації вчителів середньої школи, вона призвела до трагічних наслідків для освіти і суспільства в цілому.
Заходи жорсткої економії стали комбінацією різкого збільшення прямих і непрямих податків, скорочення заробітної плати, пенсій і соціального забезпечення. «Ці скорочення фактично руйнують державу загального добробуту. Адже не робітники, тим паче вчителі, призвели до державного боргу, але саме вони вимушені нести тягар заходів жорсткої економії» – заявляє генеральний секретар Грецької федерації Теміс Котсіфакіс.
У порівнянні з 2008 роком економіка країни скоротилася приблизно на 25% – це найглибший спад з часів Другої світової війни, до того ж в найближчі роки очікується подальше скорочення ще на 25-30%.
Рівень безробіття становить 21%, загальна кількість безробітних перевищує один мільйон. Безробіття серед молоді у 2012 році сягнуло 55,3%. Уряд зобов'язався скоротити дефіцит державного бюджету з 13,6% в 2009 році до менш ніж 3% у 2014 році. Незважаючи на численні заходи жорсткої економії державний борг Греції продовжує зростати і сягнув 176% ВВП в 2013 році.
Статус вчителів
Вчителі в сфері державної освіти приймаються на роботу як державні службовці. У 2006 році був прийнятий новий закон, який регулює підбір, призначення і кар’єрний ріст вчителів початкової та середньої школи.
До фінансової кризи
Охоплення робітників профспілками оцінюється в 22-30%. У той час як у приватному секторі рівень охоплення профспілками сьогодні вдвічі менший, ніж у середині 1980-х років, у державному секторі він виріс в півтора рази за цей час.
Конфедерація профспілок державних службовців ADEDY організовується на базі міністерств та включає в себе й профспілки вчителів.
Профспілки освітян Греції намагаються:
• розбудувати мережі солідарності з соціальними рухами та молоддю;
• створити комунікаційні мережі із застосуванням Інтернет-технологій;
• організовувати спільні заходи з учителями, батьками, учнями і студентами;
• протидіяти пропаганді в ЗМІ про «ледачих» державних службовців;
• розробити скоординовану стратегію по всій Європі для захисту загального добробуту і державної освіти в Європі.
Завантажити повний зріз
Міжнародний відділ ЦК Профспілки